یکشنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
۰۸:۵۴
۴۳۸
به گزارش
مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، محسن حمیدی شهردار اسلامشهر عصر امروز در آیین آغاز
عملیات اجرایی احداث مترو میدان نماز اسلامشهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا و ترافیک
از معضلات تهران و شهرهای اطراف آن است، اظهار داشت: 4.5میلیون خودرو و بیش از 3میلیون
موتورسیکلت به سمت تهران تردد میکنند که حدود 25میلیون حلقه لاستیک با آسفالت اصطکاک
دارد و ذرات معلق آن را مردم اسلامشهر استشمام میکنند.
وی گفت:
برونرفت از مخاطرات زیستمحیطی، توسعه حملونقل عمومی و ریلی را میطلبد که مترو به
عنوان یکی از بهترین وسایل در حملونقل عمومی به دلیل ایمنی، راحتی و آرامش و کاهش
مصرف انرژی، سرعت در جابجایی و ارزانی برای مسافران است.
➕شهردار
اسلامشهر تاکید کرد: اهمیت پروژه مترو بر کسی پوشیده نیست و این مسئله مطالبه مردم
اسلامشهر و جنوب غرب استان تهران بوده که در سال 91در ردیف بودجه ملی اعتبارات را جذب
کرده است.
➕حمیدی
با بیان اینکه پروژه مترو در سال 97 به شهرداری اسلامشهر واگذار شد، افزود: 5 کیلومتر
از حفاری مترو اسلامشهر طی دوسال گذشته با وجود محدودیتهای مالی انجام شده است.
➕وی
به قانون حمایت از سامانههای ریلی و هزینه کرد 50 درصدی توسط شهرداریها اشاره و تصریح
کرد: شهرداری اسلامشهر برای احداث مترو از بودجه داخلی خود 400 میلیارد تومان هزینه
کرده است و فقط 34 میلیارد تومان آن از منابع دولتی تأمینشده یعنی 90 درصد منابع مالی
و هزینهها از بودجه شهرداری اسلامشهر تامین شده است.
➕شهردار
اسلامشهر با اشاره به آغاز عملیات ایستگاه میدان نماز در دو طبقه و تأمین 70درصدی اعتبارات
آن بیان کرد: ایستگاه میدان نماز در 7800مترمربع ساخته خواهد شد که 100 میلیارد از
طریق فروش اوراق مشارکت، 92 میلیارد از طریق اسناد خزانه و مابقی از اعتبارات داخلی
شهرداری تأمین خواهد شد.
➕حمیدی
در پایان خاطرنشان کرد: از سال 91تا 97 سالانه 25 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه
مترو اسلامشهر در ردیف ملی تخصیص یافته بود و ساخت هر ایستگاه 7 میلیارد تومان هزینه
در برداشت، ولیکن در حال حاضر ساخت هر ایستگاه 400 میلیارد تومان هزینه در بردارد که
نگاه ویژه مسئولین استانی و نمایندگان مجلس را در راستای افزایش اعتبار تخصیص یافته
به پروژه مترو اسلامشهر را می طلبد.