پنجشنبه, ۰۶ مهر ۱۴۰۲
۱۲:۰۳
۳۵۵
به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، دکتر حمیدی در نخستین نشست خبری مدیریت شهری اسلامشهر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اعلام کرد: با توجه به اینکه کمربندی شمالی به عنوان یک مسیر دسترسی برای بندر خشک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از آنجایی که پروژه بندر خشک یک پروژه کشوری است، بنابراین پروژه کمربند شمالی نیز به عنوان یک پروژه ملی مطرح شده است.
در ادامه این نشست خبری که روز چهارشنبه پنجم مهرماه در سالن جلسات شورای اسلامی برگزار شد، شهردار اسلامشهر با خاطر نشان شدن اینکه کمربندی شمالی به طول هفت کیلومتر از خیابان سوسنگرد آغاز و با یک پل روگذر به نام شهید محمود شفیعی به خیابان برنده سیفی متصل و تا کمربندی جنوبی ادامه پیدا می کند، ادامه داد: در حال حاضر یک قطعه از پروژه کمربندی شمالی به طول تقریبی 2 کیلومتر از انتهای خیابان مطهری تا خیابان برنده سیفی زیر بار ترافیک رفته است و همچنین قطعه دوم آن که از خیابان ایثارگران به خیابان ابریشمی منتهی می گردد، در حال اجرا بوده و سه پیمانکار دیگر، درگیر ایجاد دسترسی برای ورود به شهرک های پشت خط از کمربندی شمالی بدون ورود به مرکز شهر هستند و قطعه زیرگذر پل احمد آباد به نام زیرگذر شهید بیضایی نیز با بخش های متعدد در حال اجراست، جای هیچگونه نگرانی برای اتمام این پروژه وجود ندارد و امیدواریم تا پایان دوره ششم شورای شهر اسلامشهر ، این پروژه تمام و کمال مورد بهره برداری قرار بگیرد.
دکتر حمیدی با ابراز اینکه این پروژه به طول هفت کیلومتر یکی از پروژه های بزرگ مدیریت شهری اسلامشهر در استان تهران است که با حمایت های بی دریغ اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین تلاش های مدیران بومی اسلامشهر، در کمترین زمان پیشرفت خوبی داشته است، گفت: به واسطه برنامه ریزی ها و زمانبندی های صورت گرفته در اجرای این پروژه، بخش دیگری از این کمربندی شمالی به طول 5/2 کیلومتر در کمتر از 5 روز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی با اظهار اینکه متاسفانه خط راه آهن یک مانع بزرگ برای اجرای پروژه های شهری اسلامشهر شده است و این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است، افزود: در تلاش بودیم تا بر اساس ماده 11 مبنی بر اینکه زمینهای دولتی در اجرای پروژه های عمومی باید رایگان در اختیار شهرداری قرار بگیرد اما شرکت راه آهن توافق میان خود و شهرداری را بر اساس فروش زمین های قرار گرفته در مسیر پروژه کمربندی شمالی قبول کرده است و از آنجایی که این شرکت بدهی مالی به شهرداری دارد، مقرر شد تا بر اساس یک تهاتر، اجرای پروژه در اراضی راه آهن ادامه پیدا کند که نتیجه آن اخذ مجوز اجرای زیرگذر خط راه آهن بوده که قطعه اول و دوم را به هم متصل می کند.
شهردار اسلامشهر با خاطر نشان شدن اینکه تحریم ها و نوسانات قیمت، بسیاری از پله های برقی پل های هوایی عابر پیادهی کشور را تعطیل کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط سخت اقتصادی و تورم قیمت کالاها موفق شدیم پیمانکار اجرای پله برقی پل های هوایی عابر پیاده ابتدای خیابان های زرافشان و باغ فیض را انتخاب کنیم که با نصب چهار پله برقی جدید، یکی دیگر از خواسته های شهروندان اسلامشهر تحقق پیدا خواهد کرد.
محسن حمیدی شهردار اسلامشهر با خاطر نشان شدن اینکه پروژه مترو به عنوان یک پروژه بزرگ و فاخر در استان تهران و کشور محسوب می شود، گفت: در میان شهرهایی که در حال اجرای پروژه مترو هستند، اسلامشهر به عنوان یک شهر موفق در اجرای پروژه مترو انتخاب شده است زیرا که تنها، شهرداری اسلامشهر توانسته است در مدت زمان مشخص شده، این میزان حفاری را به سرانجام برساند.
این مسئول با بیان اینکه پروژه مترو جز پروژه هایی است که تامین مالی آن کار دشواری است و تا به امروز در حدود 1500 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: با توجه به اتمام تقریبی حفاری، در حال حاضر اقدامات خرید ریل در دستور کار قرار گرفته و و به زودی آماده سازی بستر ریل گذاری نیز انجام خواهد شد که این موضوعات نشان می دهد شهرداری برای تجهز تونل مترو در آمادگی کامل به سر میبرد.
شهردار اسلامشهر در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه ایستگاه متروی میدان نماز از 17 ماه پیش آغاز شده و امروز شاهد پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در این پروژه هستیم، بیان کرد: از پروژه های مترو و ایستگاه متروی میدان نماز می توان به عنوان پروژه های کاملا اسلامشهری یاد کرد زیرا که در اجرای آنها مدیران بومی این شهر نقش اصلی را داشته اند.